06:37 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ارزش افزوده

بازار سرمایه، محلی مناسب برای تامین مالی‌های بزرگ است
بازار سرمایه طی سال گذشته، ۶۸۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی برای اقتصاد کشور رقم زده است. این مبلغ از سه حوزه تامین منابع مالی سرمایه‌ای، تامین مالی بدهی و تامین مالی از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری بوده است. تامین منابع مالی از بازار سرمایه از طریق سه حوزه یادشده، حداقل ۳۰ درصد میزانی است که در نظام بانکی، تامین مالی شده است و دیگر نمی‌توان گفت که نظام تامین مالی در کشور بانک‌محور است.
فولاد هوشمند در کلاس جهانی در چشم‌انداز شرکت فولاد مبارکه
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: چشم‌انداز شرکت فولاد مبارکه در حوزه تحول دیجیتال، «فولاد هوشمند در کلاس جهانی» تعریف شده و ۵ مرداد ماه در تقویم فولاد مبارکه به عنوان «روز هوشمندسازی» نامگذاری شد.
میلگرد ۵۰ برای نخستین بار به سبد محصولات ذوب آهن اضافه شد
ذوب آهن برای نخستین بار ، میلگرد ۵۰ مارک ۷۰CR۲ تولید کرد که علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالاتر، نیاز داخلی به این محصول را نیز تامین می کند.
قیمت محصول جدید ایران خودرو ۲۹۰ میلیون تومان تعیین شد/ دعوتنامه به ۷ هزار نفر
قیمت محصول جدید ایران خودرو موسوم به "تارا" بیش از ۲۹۰.۴ میلیون تومان تعیین و دعوتنامه برای ۷ هزار متقاضی ارسال می شود .
همکاری تنگاتنگ پترول و بخش خصوصی برای توسعه صنایع پایین‌دستی‌پتروشیمی
مدیرعامل پترول به وجود فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش اشاره کرد و گفت: پترول به‌عنوان متولی توسعه صنایع تکمیلی و پایین دستی پتروشیمی خلیج فارس، همکاری تنگاتنگی با بخش خصوصی به‌منظور تقویت توسعه صنایع تکمیلی، افزایش اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی در کشور دارد.
تکمیل زنجیره فولاد مانع خام فروشی این محصول شد
رئیس جمهور با اشاره به افتتاح طرح های بسیار مهم صنعتی و معدنی در هفتاد و نهمین هفته از افتتاح طرح های ملی کشور، گفت: افتتاح ۴۰ هزار میلیارد تومان طرح در یک روز و در یک استان نشانگر توانمندی ملت، برنامه ریزی دولت و کارآمدی دولت و ملت است که در سخت ترین شرایط جنگ اقتصادی مهمترین پروژه ها را به ثمر رسانده اند.
سود «ذوب» دوبل شد
نماد برتر - عملکرد «ذوب آهن» در سال 1399 منجر به پاک شدن زیان انباشته از صورت‌های مالی شد و سهامداران پس از 11 سال می‌توانند سود نقدی به جیب بزنند.
100 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بنگاه های کوچک و متوسط
نماد برتر - رئیس کل بانک مرکزی درباره برنامه این بانک برای حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط گفت: مبلغی تا حد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از سوی بانک‌ها برای اعطای سرمایه درگردش به این واحدها، با هدف گسترش نقش آنها درتولید و اشتغال کشور پرداخت خواهد شد.
قیمت‌گذاری دستوری بلای جان معدنی‌ها
نماد برتر - نظام قیمت‌گذاری محصولات شرکت‌های معدنی از نظام بازار آزاد و قیمت‌های جهانی تابعیت نمی‌کند و به دلیل اعمال شیوه‌نامه‌های نادرست قیمت‌گذاری، جملگی با محدود شدن حاشیه سود مواجه شده که این نوع نرخ‌گذاری‌ها اند.
«البرز» خود را بیمه کرد
نماد برتر - سایه "سهم دولت" بر سهم بیمه البرز مهم‌ترین ریسکی بود که همواره بالای سر سهامداران وجود داشت که با واگذاری سهم‌ها به بانک‌ها، ریسک معاملاتی سهامداران را تهدید نخواهد کرد.
گمانه زنی قیمت محصول جدید ایران خودرو در محدوده ۲۸۹ تا ۳۲۰ میلیون تومانی
نماد برتر- در حالی هنوز قیمت محصول جدید ایران خودرو توسط شورای رقابت نهایی نشده که برخی گمانه زنی از بهای ۲۸۹ تا ۳۲۰ میلیون تومانی " تارا " حکایت دارد.
رشد اقتصادی مثبت شد!
نماد برتر - در حالی رشد اقتصادی در ۹ ماهه سال مثبت شده که فعالیت‌های صنعت، نفت، کشاورزی و برق، گاز و آب، بیشترین سهم در این رشد را داشته‌اند.
عرضه همه محصولات "فولاد" در بورس و حذف رانت / تولید با ارزش افزوده بالا
نماد برتر- عضو هیات مدیره انجمن فولاد با اشاره به برنامه تولید فولاد با ارزش افزوده بالا گفت: همه محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا عرضه می شود و امکان رانت فراهم نیست.
۱۵ زیرمجموعه شستا در صف عرضه اولیه / علت پرداخت طلب ویلموتس
نماد برتر- مدیرعامل شستا ضمن اشاره به اقدامات مدیریت دو ساله ، درباره حضور ۱۵ زیرمجموعه در صف عرضه اولیه و علت پرداخت طلب ویلموتس از فدراسیون فوتبال توضیحاتی داد .
عملکرد "وپارس" با رشد ۲۱۲۰ درصدی و تحقق سود ۱۶۲ ریالی
نماد برتر- بانک پارسیان با ارائه صورت های مالی تلفیقی حسابرسی شده نیمه اول سال،۳.۱ هزار میلیارد تومان سود محقق کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، نشان از رشد ۲۱۲۰ درصدی دارد .